torsdag 1. desember 2011

K a t t e n s b ø n n

Man kan alltid gjøre noe for og hjelpe.

Bønnen til den herreløse

Kjære Gud, vær så snill og send meg noen som vil bry seg .
Jeg er trøtt av løping,
jeg er syk av desperasjon, kroppen min verker, den er så full av smerte
og jeg ber kjære Gud, mens jeg løper i regnet,
at noen vil elske meg og gi meg et hjem, en koselig seng som jeg kan kalle min egen.
Min forrige eier overså meg og jaget meg vekk for å lete i søppelen og leve som eierløs,
og jeg er redd Gud,
redd jeg aldri vil vokse opp.


De jager meg med pinner og slår meg med steiner,
mens jeg løper i gatene og bare ser etter mat.
Jeg er egentlig ikke slem, Gud - vær så snill og hjelp meg hvis du kan, for jeg har blitt menneskets offer.
Jeg har lus og er full av lopper, er så sliten og lei meg, kjære Gud, prøv å finn meg en som bryr seg,
så skal jeg prøve å være snill.
Jeg skal ikke stikke av og jeg skal gjøre som jeg bør, jeg tror ikke jeg vil klare meg så lenge alene fordi jeg er så svak og sulten.
Hver natt mens jeg sover i buskene, gråter jeg fordi jeg er så redd, Gud - redd jeg kommer til å dø.
Jeg har så mye kjærlighet og hengivenhet å gi
at jeg burde bli gitt en ny sjanse til å leve.

Ukjent

Hjelp - idag!

Her kan du kjøpe vakre julekort som støtter en god sak,
Raddakatten.
Og her,
Kattens Vern.

Jeg er så glad og takknemlig for at det er fler dere ute som bryr seg så indelig om disse vakre, små skapningene.
Gjør også at jeg blir mer sikker på mitt fremtidige prosjekt - Kompis&Co.
Min reddning - og kattenes.

Ingen kommentarer: